Een gebruiksvriendelijke website voor coaches
Tegenwoordig gebeurt van alles online. Dan is het ook handig als bedrijf om je online te vestigen. Daar heb je uiteindelijk een website voor nodig, als je wilt dat mensen ook dingen bij je kopen. Maar er zijn een aantal dingen die je website moeten hebben zodat het door veel mensen geaccepteerd wordt. Wat moeten die dingen eigenlijk zijn?
Waarom een website?
Waarom zou je eigenlijk een website hebben als je al een fysieke winkel hebt? Tegenwoordig gebeurt alles online. Dan hebben we het over de verkoop, sociale contacten, spelletjes, onderwijs en nog veel meer. Heel veel mensen kun je daarom ook online vinden en je kunt in een hele korte periode een flink aantal mensen bereiken. De ontwikkelingen op het gebied van de online netwerken worden steeds beter en zijn steeds verder ontwikkeld. Er zijn dus ook steeds meer mogelijkheden.
Je kunt online adverteren zonder dat je geld betaald aan papier en hiermee voorkom je dus ook milieuvervuiling. Als je online een website hebt, kunnen mensen eerder aankopen doen dan in een winkel, want veel mensen doen aan online shopping. Het is makkelijk en het wordt snel geleverd. Ook als de klant vragen heeft kan er snel iets gevraagd worden.
Wat houdt een goede website in?
Als je besloten hebt om een website te ontwikkelen, zijn er een aantal dingen waar je rekening mee moet houden. Zo zijn er een boel websiteplatformen waar je iets mee kunt. Je kunt online gratis je website maken, of je kunt er zelf een laten maken voor je. Die kun je dan erg goed onderscheiden van de rest en trekt wat meer de aandacht.
Als je ervoor kiest zelf bezig te zijn met het maken van je website is het belangrijk om te weten dat gebruiksvriendelijkheid enorm belangrijk is. Het is goed om je te onderscheiden van de andere duizenden websites die er zijn, maar weet dat als de klant niet weet hoe hij door de website heen kan gaan dat hij dan waarschijnlijk niets koopt. Een gebruiksvriendelijke website heeft dan een lay-out die ook bekend is bij de klanten. En is makkelijk te gebruik, overzichtelijk en duidelijk voor iedereen.
Er zijn verschillende websites, bijvoorbeeld voor een blog, of een kleding webshop of een website voor coaches. Welke jij kiest, daar moet je goed over nadenken, want je gaat er veel tijd aan besteden en er veel mee werken.
Als je ervoor kiest om uit te breiden met je website, is het handig als je bijvoorbeeld kiest voor extra talen op je site. Maak gebruik van de meest gesproken talen en zorg ervoor dat je website daar ook in vertaald wordt. Als je pas begonnen bent met je bedrijf maar wel plannen hebt voor in de toekomst in het buitenland te verkopen, dan is het verstandig om te kiezen voor de extensie .com.