Leer agressie te vermijden tijdens hulp
Het is makkelijker gezegd, dan gedaan, maar probeer agressie te vermijden. Ik heb het hier over de ambulance medewerkers, of andere mensen die hun leven wagen voor een ander. Vaak hoor je in het nieuws dat er hulpverleners lastig gevallen werden, door mensen van een slachtoffer. De reden waarom zij dit doen heb ik nooit gesnapt en zal ik zeker ook nooit begrijpen. Zelf ben ik bijrijder op de ambulance en heb zo een situatie nu al meerdere keren meegemaakt.
Omdat ik vaak in zo een situatie echt niet weet hoe ik moet handelen, heb ik deze vraag op het internet gezocht. Op de website van G4S kreeg ik al snel een antwoord hierop. Op de website staan al een paar tips, maar ik heb hier een veiligheidscursus gevolgd en daar heb ik meerdere tips geleerd. Waarvan mijn eigen houding wel een belangrijk punt is.
Geweldige cursus om agressie te vermijden
Nooit geweten dat je al een training kan krijgen om agressie te vermijden. Gelukkig weet ik nu wel om in bepaalde situaties te handelen. Behalve dat ik aan mijn eigen houding kan handelen is het ook belangrijk om vriendelijk te blijven. Wat ook een zeer sterk punt is om de naasten van het slachtoffer mee te laten helpen. Op deze manier lijkt het net dat zij nuttig zijn en zullen het vergeten om agressief over te komen.
De cursus heeft mij goed doen beseffen dat je met agressiviteit niet ver komt en daar ben ik nu mee bezig om dit aan anderen over te brengen. Moe zeggen dat alle trainingen die je bij G4S kan volgen erg interessant zijn. G4S is marktleider op het gebied van beveiligings- en veiligheidsoplossingen en kan op vele vlakken helpen om de veiligheid te waarborgen. Ondertussen weet ik in bepaalde situaties te handelen en dat heb ik tijdens deze training geleerd.